Jump to content
「 ZBIÓRKA NA OPŁATY GAMEFUTURE.PL 」 ×

Samochody Absurdalnie Afiszujące Bezpieczeństwo - Historia marki Saab.


M4A1

Recommended Posts

Cześć! W poprzednim artykule mogliśmy przeczytać o historii marki audi - Co symbolizują cztery pierścienie   dziś porozmawiamy o nieistniejącej już marce samochodów  osobowych jaką jest Saab. Pojazdy tego producenta były do tego stopnia bezpieczne, że ich użytkownicy traktowali kolizje drogowe jako formę weekendowej rozrywki. W 1990 roku udziały marki zaczął przejmować koncern General Motors. Niestety samochody produkowane po przejęciu marki okazały się nie być już tak solidne, przez co klienci nie czerpali już przyjemności z rozbijania się na przydrożnych drzewach. Spowodowało to gwałtowny spadek sprzedaży oraz likwidację marki w 2012 roku.

[PARĘ LAT WCZEŚNIEJ...]

Ciekawostką jest to, że marka Saab była na początku koncernem lotniczym. Były szwedzki producent samochodów osobowych, powstały w 1947 roku jako spółka przedsiębiorstwa lotniczego SAAB. Jednak podczas II Wojny Światowej po której dział lotniczy stanął w obliczu stagnacji na rynku samolotów, gdyż skończyły się zamówienia wojskowe, dlatego kierownictwo przedsiębiorstwa postanowiło stworzyć dochodowy dział zajmujący się produkcją samochodów osobowych, który nazwany został Saab Automobile AB - URSAAB. Po wielu miesiącach.  prac inżynierów wspomaganych biopaliwem okazało się, że ich pierwszy prototyp – URSAAB, nie jest w stanie wykonać samodzielnego lotu, więc postanowiono, że łatwiej będzie sprzedawać go jako samochód.

 

[PIERWSZA PRAWDZIWA WSPÓŁPRACA CZY ZWYKŁY SPISEK?]

W latach 80 Saab podjął współpracę z koncernem Fiata w celu stworzenia nowej limuzyny wyższej klasy. Okazało się jednak, że Włosi podjęli się tylko i wyłącznie współpracy, aby podstępnie wykraść od szwedzkiego producenta metodę umieszczania stacyjki między fotelami oraz tworzenia drogich, skomplikowanych i bezsensownych mechanizmów w produkowanych samochodach. Na szczęście spisek ten nie doszedł do skutku, a pojazdy marki Fiat nigdy nie stały się równie drogie i nieopłacalne, jak samochody Saaba.

[SAAB niczym Polonez?]

W latach 90. nowa generacja modelu 900 osiągnęła niesamowity sukces stylistyczny. Eksperci z wielu magazynów określali jej bryłę jako ponadczasową, godną porównania nawet z takimi konkurentami, jak FSO Polonez. Z biegiem czasu Saab 900 zaczął być określany jako Polonez dla ubogich, czy nawet Polonez Coupe.

1979 Saab 900 Turbo 4-Speed for sale on BaT Auctions - closed on April ...

[NIE TAK KOLOROWO JAKBY SIĘ MOGŁO WYDAWAĆ]

Liczne sukcesy marki w latach 90, wyprowadziły Saaba na wyżyny europejskiej motoryzacji, co sprawiło, że prawie zbankrutował i został przejęty przez koncern General Motors. Po zastrzyku gotówki od amerykańskiego potentata szwedzka marka była zdolna do upadku już w 2012 roku.

 

[PIERWSZE SAMOCHODY]

Pierwszym autem marki Saab był prototyp Ursaab z 1946 roku intensywnie testowany w tunelu aerodynamicznym, dzięki czemu pojazd cechował się bardzo dobrym współczynnikiem aerodynamicznym wynoszącym 0,32. 

1946 Saab 92001 Ursaab - HD Pictures @ carsinvasion.com

 10 czerwca 1947 roku zaprezentowano drugi prototyp pojazdu. W stylistyce auta widać było wpływ doświadczeń lotniczych przedsiębiorstwa. Karoserię wykonano w kształcie skrzydła samolotu. Prace projektowe, które prowadzono w Linköping kontynuowano od jesieni 1947 roku w Trollhättan, gdzie koncern przeniósł wydział motoryzacyjny. Pojazd trafił do produkcji jako Saab 92 12 grudnia 1949 roku. Pierwsze egzemplarze zjechały z taśm montażowych 16 stycznia 1950 roku.

First production Saab 92 in Swedish online auction

W 2004 roku Saab nawiązał współpracę z Fuji Heavy Industries – producentem aut Subaru, której efektem jest model 9-2X powstały na bazie modelu Subaru Impreza. W 2007 roku zaprezentowano ekologiczny silnik BioPower przystosowany do spalania benzyny oraz bioetanolu o zwartości do 85% etanolu (E85).

No Reserve: 2005 Saab 9-2x Aero 5-Speed for sale on BaT Auctions - sold ...

W czerwcu 2012 roku majątek SAAB-a wykupiła spółka NEVS (National Electric Vehicle Sweden). W 2013 roku, a dokładnie 2 grudnia rozpoczęto seryjną produkcję odrodzonego Saaba modelem 9-3 II generacji po face liftingu. Parę miesięcy wcześniej 19 września 2013 roku z linii fabryki w Trollhättan zjechał pierwszy Saab wyprodukowany po wykupieniu przez NEVS. Wyprodukowane auto otrzymało nadwozie ostatnio produkowanego Saaba 9-3, a pod maską turbodoładowany benzynowy silnik. 

Pin by SAABAERO93 on Saab | Automobile, Bmw car, Saab

Na początku grudnia 2017 roku w chińskiej fabryce NEVS w Tiencinie rozpoczęto produkcję elektrycznego modelu 9-3 oferowanego jako NEVS 9-3EV.

松江又签了个200亿的大单!

[ZAPREZENTOWANE SPORTOWE MODELE SAABA PODCZAS KONCERNÓW]

[Saab PhoeniX] - Pojazd został zbudowany na nowej płycie podłogowej stworzonej przy współpracy z firmą Spyker, która pod koniec 2012 roku trafić miała do trzeciej generacji modelu 9-3. Do prezentacji pojazdu nie doszło z powodu bankructwa firmy. Stylistyka pojazdu inspirowana lotnictwem zaprojektowana została przez Jasona Castriota. Nadwozie PhoeniXa przypomina kształtem łzę. Phoenix to pierwszy Saab z napędem hybrydowym. Koła przedniej osi pojazdu napędza czterocylindrowy, turbodoładowany silnik benzynowy produkcji BMW o pojemności 1.6 l i mocy 200 KM oraz 250 Nm momentu obrotowego. Tylna oś pojazdu napędzana jest silnikiem elektrycznym o mocy 34 KM, który czerpie energię z akumulatorów litowo-jonowych. Kierowca ma do wyboru trzy tryby: Eco, Sport i Traction. Ostatni tryb przeznaczony jest do jazdy po śliskiej powierzchni. 

Concept Debrief - 2011 SAAB PhoeniX was Dead on Arrival

[Saab 9-X Air] - samochód koncepcyjny o nadwoziu cabrio szwedzkiej marki Saab zaprezentowany podczas targów motoryzacyjnych w Paryżu w 2008 roku. Model 9-X Air jest wersją cabrio zaprezentowanego pół roku wcześniej podczas targów motoryzacyjnych w Genewie modelu 9-X Biohybrid. Pojazd ukazuje, jak miały wyglądać w przyszłości modele szwedzkiej marki z otwieranym dachem typu Canopy Top oraz chowaną tylną szybą. Przy złożonym dachu i opuszczonej tylnej szybie pasażerowie pojazdu cieszyć się mogą jazdą autem bez uderzeń strug powietrza. Dzięki współpracy z firmą Sony Ericsson wypuszczony został model Sony Xperia X1 przystosowany do sterowania niektórymi funkcjami pojazdu. Za pomocą telefonu w pojeździe otworzyć można drzwi, włączyć światła, zmienić ustawienia elektrycznych foteli oraz otworzyć schowek.

2008 Saab 9-X Air Concept - HD Pictures @ carsinvasion.com

[Saab Aero-X] − koncepcyjny samochód sportowy szwedzkiej marki Saab skonstruowany w 2006 roku i zaprezentowany w tym samym roku podczas targów motoryzacyjnych w Genewie. Pojazd zasilany jest bioetanolem. Pojazd nie posiada drzwi ani słupków podtrzymujących przednią szybę natomiast zamontowano w nim podobnie jak w kokpitach samolotów myśliwskich drzwi kokpitowe, które unoszą szklany dach zintegrowany z przednią szybą i osłonami bocznymi, bez przednich słupków, taki sam jak w Maserati Birdcage 75th. 

Saab Aero-X, il futuro che non è mai arrivato

źr; 

1 / 2 / 3

  • Lubię To! 1
  • Super! 2

sygnaturka.png.b8e8e99c3a5bf7faf8670d4b5c2e659a.png

sygnaturka od najlepszego grafika @ Rumuuun

Link to comment
Share on other sites

Jako posiadacz saaba stwierdzam duże nieprawidłowości 

  • Super! 1
Link to comment
Share on other sites

W Saabie dalej jak w samolocie :D a 2.0t mega silnik 

  • Super! 2
Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Create New...

Important Information

Warunki użytkowania