Regulamin
I. Definicje
- Forum - serwis internetowy dostępny pod adresem GameFuture.pl, umożliwiający wymianę treści i komunikację pomiędzy użytkownikami.
- Administrator - osoba lub osoby zarządzające forum, posiadające najwyższe uprawnienia, odpowiedzialne za jego prawidłowe funkcjonowanie.
- Moderator - osoba posiadająca uprawnienia do nadzorowania porządku na forum i egzekwowania przestrzegania regulaminu.
- Użytkownik - każda osoba fizyczna posiadająca konto na forum.
- Konto - zbiór danych identyfikujących użytkownika w systemie forum.
- Post - każda treść opublikowana przez użytkownika na forum, w tym temat, odpowiedź, wiadomość, załącznik, link, grafika lub inna forma wypowiedzi.
- Avatar - obrazek reprezentujący użytkownika na forum.
- Sygnatura - treść (tekst, grafika lub linki) umieszczona pod postami użytkownika.
- Spam - publikowanie treści niemających związku z tematem, powielanie tych samych wiadomości lub wrzucanie treści mających charakter wyłącznie reklamowy.
- Flood - nadmierne i bezcelowe publikowanie dużej liczby wiadomości w krótkim czasie, powodujące zaśmiecanie forum.
- Reklama - treści mające na celu promowanie produktów, usług lub stron internetowych bez zgody administracji.
- Reflink (link referencyjny) - link, którego kliknięcie przynosi użytkownikowi korzyść finansową lub niefinansową.
- Trollowanie - celowe prowokowanie konfliktów, sporów lub wywoływanie negatywnych emocji wśród użytkowników.
- WARN (ostrzeżenie) - oficjalna sankcja nakładana na użytkownika w przypadku naruszenia regulaminu.
- Ban - czasowa lub stała blokada konta użytkownika.
- Bug (błąd) - niezamierzona luka lub usterka w działaniu forum, którą użytkownik może zauważyć.
II. Postanowienia ogólne
- Rejestrując się na forum, użytkownik akceptuje niniejszy regulamin.
- Forum jest przestrzenią publiczną - obowiązuje kultura wypowiedzi, wzajemny szacunek i zasady języka polskiego.
- Nieznajomość regulaminu nie zwalnia z obowiązku jego przestrzegania.
- Sprawy nieujęte regulaminem rozstrzyga administracja.
- W przypadku wątpliwości interpretacyjnych znaczenie poszczególnych zapisów określa administracja.
III. Zasady korzystania z forum
-
Zabrania się:
- publikowania treści niezgodnych z prawem,
- treści pornograficznych, faszystowskich, propagujących nienawiść,
- nadużywania wulgaryzmów,
- obrażania innych użytkowników,
- trollowania i prowokowania konfliktów,
- publikowania wirusów, złośliwego oprogramowania, skryptów szkodliwych - skutkuje to natychmiastowym banem,
- wykorzystywania błędów technicznych forum (bugów),
- szerzenia demagogii w jakiejkolwiek formie
- Reklamowanie produktów, usług, stron internetowych, reflinków i linków sponsorowanych jest dozwolone wyłącznie w działach przeznaczonych przez administrację.
- Nick użytkownika nie może być obraźliwy, wulgarny ani reklamować innych serwisów.
- Każdy użytkownik jest zobowiązany do korzystania z forum w sposób, który nie narusza dobrego imienia GameFuture.pl.
IV. Tematy i posty
- Przed założeniem nowego tematu użytkownik powinien upewnić się, że podobny temat nie istnieje (funkcja „szukaj”).
-
Zabronione jest:
- spamowanie i floodowanie,
- pisanie wyłącznie wielkimi literami,
- nadmierne używanie kolorów i dużych czcionek,
- Tytuł tematu musi jasno odzwierciedlać jego treść.
- W przypadku dopisania treści do swojego posta należy użyć opcji edytuj zamiast tworzenia kolejnego wpisu.
- Cytowanie wypowiedzi innych użytkowników powinno być uzupełnione własnym komentarzem lub opinią.
- Moderatorzy i administratorzy mają prawo edytować, przenosić lub usuwać treści naruszające regulamin.
V. Konta użytkowników
- Każdy użytkownik może posiadać wyłącznie jedno konto. Multikonta będą blokowane.
-
Użytkownik odpowiada za treści publikowane ze swojego konta.
- Publikując treści na forum (posty, komentarze, załączniki, grafiki, linki i inne formy wypowiedzi), Użytkownik:
- Oświadcza, że posiada pełne prawa autorskie do zamieszczanych treści lub odpowiednie uprawnienia do ich publikacji.
-
Udziela Administratorowi nieodpłatnej, nieodwołalnej i nieograniczonej czasowo oraz terytorialnie licencji na korzystanie z tych treści na wszystkich znanych polach eksploatacji, w szczególności:
- utrwalanie i zwielokrotnianie w dowolnej formie,
- przechowywanie w pamięci komputera i udostępnianie w sieci Internet,
- publiczne wyświetlanie, udostępnianie i rozpowszechnianie,
- modyfikowanie, skracanie, tłumaczenie i łączenie z innymi treściami,
- wykorzystywanie w materiałach promocyjnych i marketingowych forum.
- Użytkownik zachowuje prawa osobiste do utworu (w tym prawo do autorstwa), jednak zobowiązuje się nie wykonywać ich w sposób, który utrudniałby korzystanie z treści przez Administratora.
- Administrator jest uprawniony do udzielania sublicencji osobom trzecim w zakresie nabytej licencji.
- Użytkownik ma prawo wiedzieć, za co otrzymał ostrzeżenie lub karę.
VI. Avatar i sygnatura
- Sygnatura nie może być większa niż 600x250 px lub zawierać więcej niż trzy wiersze tekstu.
- Dozwolone są maksymalnie dwa linki w sygnaturze.
- Avatar i sygnatura nie mogą zawierać treści: pornograficznych, obraźliwych, reklamowych, wywołujących epilepsję, cudzych zdjęć ani treści ośmieszających innych.
- Zabrania się stosowania czerwonych i zielonych napisów w sygnaturze.
VII. Administracja
- Administratorzy i moderatorzy nadzorują porządek na forum i mają prawo edytować, przenosić lub usuwać treści naruszające regulamin.
- Administrator może wprowadzać zmiany w regulaminie w dowolnym momencie.
- Administrator nie ponosi odpowiedzialności za treści zamieszczane przez użytkowników.
- Administrator ma prawo zablokować konto użytkownika w przypadku poważnego naruszenia regulaminu.
- Skargi na decyzje administracji należy składać w wyznaczonym dziale, zgodnie z ustalonym wzorcem.
VIII. Sankcje
-
Za złamanie regulaminu użytkownik może otrzymać:
- ostrzeżenie (WARN),
- czasową blokadę konta (ban czasowy),
- permanentną blokadę konta (ban stały).
- zmianę wartości punktów lub ich całkowite wyzerowanie
- zmianę ilości reputacji lub ich całkowite wyzerowanie
- W przypadku bana użytkownik ma prawo do złożenia odwołania w ciągu 48 godzin.
- Skarga na użytkownika lub administratora musi zawierać dowody - w przypadku ich braku użytkownik ma 24h na ich dostarczenie.
IX. Bezpieczeństwo
-
Użytkownik zobowiązany jest do:
- Ochrony swojego konta poprzez stosowanie silnego hasła i nieudostępniania go osobom trzecim.
- Nieudostępniania danych osobowych innych użytkowników bez ich wyraźnej zgody.
- Niezamieszczania linków prowadzących do treści złośliwych, wirusów lub prób wyłudzeń (phishing).
- Niepodszywania się pod innych użytkowników, moderatorów czy administratorów.
- Zgłaszania wszelkich podejrzanych treści lub zachowań administracji.
- Naruszenie zasad bezpieczeństwa może skutkować natychmiastową blokadą konta.
X. Odpowiedzialność
- Każdy użytkownik ponosi pełną odpowiedzialność za treści, które publikuje, w tym za ewentualne naruszenie praw osób trzecich.
-
Administracja nie ponosi odpowiedzialności za:
- treści publikowane przez użytkowników,
- skutki korzystania z treści lub informacji zamieszczonych na forum,
- szkody powstałe w wyniku przerw technicznych, awarii czy utraty danych,
- działania użytkowników poza forum (np. prywatne transakcje, kontakty czy umowy).
- Administracja nie jest stroną w sporach pomiędzy użytkownikami oraz nie prowadzi w ich imieniu postępowań prawnych.
- Forum funkcjonuje w modelu „tak jak jest” (as is) - korzystanie z niego odbywa się na własne ryzyko użytkownika.
XI. Zmiany regulaminu
- Administrator zastrzega sobie prawo do zmiany regulaminu w dowolnym czasie.
- O istotnych zmianach regulaminu użytkownicy zostaną poinformowani poprzez ogłoszenie na forum.
- Dalsze korzystanie z forum po wprowadzeniu zmian jest równoznaczne z ich akceptacją.
XII. Przetwarzanie danych
- Zasady gromadzenia, przetwarzania i ochrony danych osobowych oraz plików cookies określa Polityka Prywatności dostępna na stronie Forum.
- Rejestrując konto, Użytkownik potwierdza, że zapoznał się z Polityką Prywatności i akceptuje jej treść.
Ostatnia edycja: 18.09.2025